Нагадаємо, що 5 вінницьких трамваїв ТАТРА КТ-4 СУ виробництва Чехії продали Житомиру ще минулого року за один мільйон 200 тисяч гривень. Всі вагони капітально відремонтовані та модернізовані. Вони малошумні та споживають на 30% менше електроенергії. В житомирському депо вони простояли з 16 грудня 2010 року. Тут їх ще раз оглянули і перебрали.
Випуск беушних трамваїв на лінію перетворили на справжню подію із урочистими промовами, пресою та перерізанням стрічок. Для повного комплекту не вистачало хіба що пару пляшок шампанського і музиків. Проводжали трамваї у перший рейс міський голова Житомира Володимир Дебой, його заступник Микола Боровець, голова облдержадміністрації Сергій Рижук, начальник управління транспорту і зв'язку у міської ради Костянтин Підпокровний, начальник житомирського ТТУ. Приїхав в Житомир навіть керівник вінницького ТТУ.
Як виявилось, затримка із запуском трамваїв була навіть не у відсутності грошей, аби за них розрахуватись. Хоча, грошей, наскільки ми зрозуміли, теж не було. Але це дрібниці. Винним виявився попередній керівник ЖТТУ - Віктор Зубрицький, якого нещодавно звільнили з посади.
Виявилось, в свій час Зубрицький не провів належним чином тендер на закупку трамваїв і не оформив все належним чином. Як йому вдалось провернути таку оборудку під носом економістів міської ради, міських голів Вінниці і Житомира і, що цікаво, керівництва вінницького ТТУ, щоб ніхто нічого вчасно не запідозрив - залишиться загадкою.
Та й яка різниця - новий начальник ТТУ Віктор Мирончук працює над виправленням ситуації. З Вінницею вдалось домовитись про безоплатну експлуатацію вагонів. Навіть грошей не потрібно платити поки що. А там - як карта ляже. І всі, як то кажуть "в шоколаді".
Як сказав міський голова Житомира Володимир Дебой, ці трамваї - фактично подарунок нашому місту від вінницького ТТУ, адже одні лише запчастини до них коштують 30-40 тисяч гривень:
- Сьогодні у нас увесь рухомий склад управління зношений майже повністю, тому є потреба його оновити. Зараз ми випускаємо на лінію 5 трамваїв, а невдовзі думаємо придбати ще кілька тролейбусів. Наразі йдуть переговори про повернення найближчим часом тролейбусів зі Львова, гроші за які заплатили ще кілька років тому. Попереду осінь, а це означає, що збільшиться кількість пасажирів міського електротранспорту і нам треба підготувати цей транспорт якнайкраще. Крім цього, підвищення вартості проїзду в маршрутках теж сприятиме тому, що пасажири назад повернуться на тролейбуси.
Щоправда трохи зіпсували свято керівництву міста і області журналісти. Вони раптом почали цікавитись, як вчасно виплачують зарплату на підприємстві. Виявилось, що в ТТУ на це невдячне діло трохи забили і працівникам ТТУ не платять вже чотири місяці. А губернатор Сергій Рижук обурено звинуватив у цьому самих же працівників ТТУ. Схоже, політик партії трохи змінилась. Раніше губернатор за борги по зарплаті влаштовував розгони керівництву комунальних підприємств. Хоча і тут винним виявився вже згадуваний колишній керівник ТТУ Віктор Зубрицький.
Працівники ТТУ по різному реагували на промову розгніваного губернатора.
Але врешті решт влада пообіцяла погасити коли-небудь борги і всі повернулись до головних винуватців свята - трамваїв. Керівництво вирушило перерізати стрічку.
Першим із п'яти свій трамвай на лінію вивела водій Наталя Нічаєва. Керівництво і журналісти стали його першими пасажирами. Щоправда проїхались вони лише трохи далі воріт Депо. Далі трамвай вирушив без них.
Наталя Нічаєва готується до свого першого рейсу на вінницькому трамваї. |
За словами Наталі, вінницькі трамваї в управлінні нічим не відрізняють від житомирських і спеціально якось вчитись на них їхати не потрібно. |
За першим трамваєм на лінію вийшов другий.
Фотокор RozdumFoto вирішив на цьому трамваї проїхатись до майдану Перемоги.
До речі, ще однією цікавою особливістю події, про яку всі забули згадати - трамваї на лінію виходять, зазвичай, згідно певного графіку. А щодо випуску п'яти додаткових вагонів, то їх, для більшого ефекту, випустили всі скопом один за одним.
Але це вже дрібниці.
Сьогодні у Житомирському ТТУ перебувають на балансі двадцять сім трамваїв, на лінії працюють чотирнадцять. Цього достатньо у літній період, але на початку навчального року і по завершенню періоду відпусток виникне необхідність збільшити кількість трамваїв, які будуть одночасно працювати на маршруті. Для цього і проводиться робота з оновлення Житомирського ТТУ.
0 коммент.:
Дописати коментар