RozdumFoto official website | Сторінка користувача : Реєструватись | Увійти

Останні новини

Особливості зимової фотографії. Частина 2

16.02.11

Поділіться з друзями :
Які проблеми можуть вининкнути у фотографа за низьких температур і як краще фотографувати зимові пейзажі і не лише - друга частина статті по теорії зимової фотографії.

Особливості зимової фотографії


Динамічний діапазон зимових пейзажів, особливо освітлених сонцем дуже великий. Жодна матриця цифрового фотоапарата не здатна передати його у всій повноті. Та й плівка з цим не справляється. Автоматика з'їдає або світлу, або темну частину. Тому найкраще знімати коли світла мало: при затягнутому хмарами небі чи навіть у темний час доби. Але можна (і треба) фотографувати і при сонячному світлі. Але про це — трохи далі.

Передусім варто пам'ятати, що сніг специфічно “впливає” на автоматику вашого фотоапарату.

Експокорекція. Автоматика камери налаштована на середньо-сірий тон. Розсіяне світло, що відбивається від снігу, трактує нею як світловий «завал» і автоматика визначає більш високий рівень яскравості, ніж він є насправді. Сніг виходить неприродно темним. Тому потрібно збільшувати експокорекцію на 1-1,5 стопи.
Якщо в кадрі мало снігу (наприклад, в лісі, де багато дерев, в місті ітд) ситуація змінюється на протилежну. Тепер, навпаки, експонометр фотокамери починає заміряти темні ділянки кадру, і ставить більш довгу витримку. Яскраві місця зі снігом вийдуть пересвіченими. Тут потрібно використовувати корекцію на -0.5 - -1.5 стопи.
В будь-якому випадку точне значення експокорекції найкраще визначати експерементальним шляхом, роблячи декілька знімків з різним її значенням.
Можна також виставляти витримку і діафрагму повністю вручну.

Ще один спосіб — використовувати замір по одній точці. Спочатку розташовуємо головний об'єкт в центр кадру, для фокусування злегка натискаємо кнопку спуску затвора і притримуємо. Тепер перекадровуємо - обираємо точну композицію і натискаємо кнопку до кінця. Якщо у вашої камери є клавіша «AE» (Auto Exposure), з її допомогою можна зробити замір по центру кадру, а потім встановити остаточний кадр і заново налаштувати різкість.

В крайньому випадку можна також використовувати пресет "Пляж/Сніг" чи подібні.


Баланс білого взимку також може стати проблемою. Автоматика камери буде часто помилятись, тому найкраще налаштовувати ББ вручну. Замість білого аркуша взимку краще виставляти ББ по чистому снігу. І налаштовувати ББ кожен раз, коли ви змінюєте точку чи місце зйомки. Або знімайте у форматі RAW і всі проблеми передачі ББ залиште на потім. Цей варіант особливо актуальний, коли холодно і потрібно фотографувати швидко, аби не замерзнути.

І нарешті найцікавіше — що варто знімати взимку. Все залежить від ваших уподобань, фантазії і можливостей. Фотографувати можна пейзажі, архітектуру, зимові портрети чи влаштувати фотополювання.

- контрастні сцени — чорне-біле-червоне — яскраве біле небо і засніжений ландшафт якнайкраще підходять для фотографій в симпатичних чорно-білих тонах — темні об'єкти на фоні білого снігу. Сприймайте сніг як порожнє полотно, на якому ідеально фіксувати чіткі об'єкти. Спробуйте знайти яскраві кольори для особливого контрасту на фоні снігу. Виграшні комбінації з білим створюють червоні об'єкти.

- зимова геометрія — зимові фотографії виграють за рахунок виділення в них різних геометричних ліній. Їх можуть створювати стовбури дерев - вони сильно контрастують з хвилястими обрисами сніжних «шапок» і химерних зламів світлих гілок дерев. Компонуйте кадр, щоб у ньому виділялися лінії і вигини, що притягають погляд глядача. Акцентуйте увагу.

- зимова простота — не перевантажуйте композицію кадру зайвими елементами, деталями. Постарайтеся підійти до об'єкта на таку відстань, щоб він заповнив основну частину кадру.

- схід сонця — зимовий світанок — це гарний контраст теплого, золотого неба і холодного, синюватого снігу, які разом дають неповторний контраст.

- снігові заметілі - якщо йде сніг, поекспериментуйте з різними швидкостями затвору для всіляких ефектів. Спробуйте зафіксувати рух снігу, створюючи привабливий «мерехтливий» ефект, який часто видно на зимових фото. Робота в режимі «Пріоритет витримки» дозволить швидко використовувати різні настройки. Нормальну швидкість затвору добре використовувати в умовах, коли вітру майже немає, в межах 1/15 секунд або повільніше. При сильних поривах вітру підберіть меншу витримку.

- використовуйте оптику зі середніми значеннями фокусної відстані аби зафіксувати дерева, вкриті снігом дахи, чітко окреслені статуї та інші графічні елементи в кадрі на фоні чистого білого неба.


Освітлення в зимових фотографіях

Для зйомки зимового пейзажу найвдалішим є режимний час - ранок і вечір. Рідше вдалі кадри можна зняти при полуденному освітленні. Коли сонце низько над горизонтом, гарно передається фактура — довгі тіні створюють об'єм. Вранці і ввечері освітлення м'яке, з'являється багато відтінків і світ перетворюється з синьо-білого в різнокольоровий.

Дуже цікаві ефекти можна отримати, використовуючи направлене освітлення. Коли джерело світла збоку і трохи спереду, гамма відтінків стає різноманітнішою і пейзаж набуває просторовості. Намагайтеся шукати цікаве освітлення, адже головне у фотографії - це гра світла.

Освітлений ззаду або збоку сніговий замет стає об'ємним, відкидаючи довгі і красиві тіні. Щоб зняти красиве казкове «кришталеве» дерево, потрібно також фотографувати проти сонця. Тоді обмерзлі гілки гарно передаються на знімку.

Вдень можна фотографувати різні бурульки, іній, замерзлі краплі на гілках.


Використовуйте світлофільтри

Градієнтний фільтр зменшує контраст між земною поверхнею і небом. Полярик дозволяє компенсувати відбиття від снігу. Поляризатор добре підкреслює хмари і усуває відблиски на льоду. Нейтральний градієнт спрощує зйомку контрастних сюжетів заходу сонця. Але не зловживайте фільтрами.
 
---Перша частина матеріалу
Сподобався матеріал
- тисніть -
Поділіться з друзями :

1 коммент.:

Zt-grad сказав...

Приєднуюсь, корисна інфа, так тримати Сергію)

Дописати коментар

.